Zece libertarieni si-un terorist
Zece libertarieni hrăniți cu-al libertății totale
mit s-au reunit liber consimțit spre a face ceea ce-au convenit,
normal, fără nici o intervenție a statului din amonte și aval, stat în care
totuși libertarienii egzistau paușal, deși îl tratau cu dispreț &
shit, însă un terorist f. iscusit pe unul dintre ei l-a belit,
trăgându-i un picior în ouă, și-au mai rămas nouă.
Nouă libertarieni, acționând în
continuare ca și cum nimic nu s-a-ntâmplat, pe baza principiului
individualizmului avansat, care-i oprește între ei să se solidarizeze,
adicătelea să se bucure ca niște spălătorese dacă unul e lăudat sau
premiat ori să plângă dacă oricare dintre ceilalți o mierlește sau doar e
martelat, au continuat să se lupte anarhic pentru a-și atinge
fiecare scopurile lui, dând cu tifla statului, însă un terorist al
dreaqului, trăgându-i odată unui libertarian ce părea mai netot una-n
bot au mai rămas opt.
Opt libertarieni și-au văzut mai departe
de treabă, luptându-se științific între ei pentru un braț de iarbă,
pentru o tarabă, pentru o pradă nici prea grasă, nici prea slabă sau
pentru altă resursă rară, bunăoară, însă un nebun care sorbise
terorizmu' odată cu-al mă-sii lapte l-a altoit pe-un libertarian în timp
ce ista stătea cu burta pe carte ca să aibă, cică, mai multă parte decât
un handicapat care nu știa să numere nici pân’ la șapte – dar vroia să
trăiască și el, pur și simplu, nu ca shogunu – și-au mai rămas opt minus unu.
Șapte libertarieni, deci, și-au continuat
afacerile superlucide & reci, uitându-se ca curca-n creci după
fostul libertarian plecat spre libertatea de veci, dar asigurându-se că
ăla nu-i mai concurează în niciun fel și observând, de altfel, că pre
pământ au rămas resursele rare ale libertarianului ex-fratel, plus că
piața era liberă ca o câmpie mănoasă – n-așa? – din Sahel, s-au repezit
să-și dea eleganto-libertarian la oase pentru resursele rămase, însă
unui terorist întărâtat de ieftine spirtoase i se păru că
libertarianului cu exprimările mai simandicoase îi cam miros ale sale
doar două clase, și-au mai rămas șase; iar când ăia i-au reproșat că nu știe nici măcar cine a fost Da Vinci, au mai rămas cinci...oops.
Cinci libertarieni se legănau pe tamanga – citește: anarhia, aloo – lui Friedman, Block, Hayek, Salin, Bakunin, Kropotkin și my friend Sorin,
zbătându-se-n continuare în libertarianul chin de-a nu pronunța sloganul
animal “Oameni buni, hai să ne-nțelegem puțin, în loc să ne dăm care de
care mai rasputin!”, însă un terorist din Groapa lu Ouatu, pe unde
n-ajunsese, culmea, nici Statu, îl pocni – cum se întâmplă de obicei –
chiar pe cel mai puțin vinovatu, și fără ca ista să se poată plânge la
Împăratu, ca dracu, și-au mai rămas patru.
Patru libertarieni ce naiba era să mai facă și ei, căci doar nu era să se aibe ca niște miei ?? s-au încăierat ca niște derbedei. Și-au mai rămas trei, dar zmei, n-așa ?
Carele neavând cum să se bată cu
teroristul Smardoi, fiindcă tembelul habar n-avea de piața liberă, în
schimb avea nevoie de cevașilea oloi și de niște haine noi, au mai rămas
doi. Și goi.
Doi libertarieni în chiloți totuși de
soi se uitau la noi, cetățenii comunității liberate de ciocoii vechi,
dar noi, respectiv de partidele de criptosecuriști și criptocomuniști
transformați preste noapte în capitaliști sălbatico-libertariano-moroi,
rugându-ne să-i scăpăm de teroristul Smardoi, dar fiindcă ei nu plătisera
taxa de protecție polițaiului Pristanda Tăunu, a mai rămas unu.
Iar în final niciunu, normal…oops.
Zece libertarieni din învățământul de
stat s-au gândit să-și tragă câte un învățământ mic, vioi și privat,
drept care, apelând la un sponsor din Roza Vânturilor Infractoare sau la
unul cu Rafinăria lângă mare, deci mai în stare, normal, și-au
înființat câte o școală particulară fiecare, în același cvartal. La unul
se tolerau pe pereți icoanele ortodoxe, “tatăl nostru” răsunând din ale
profului de religie boxe, iar aeruL era profumat de tămâie și de alte
sfinte noxe, la altul statuetele budhiste tronau pe mese ca niște
minimorse, la altul mozaicul reprezenta pomul vieții în floare, la altul
shariile coranice îl sfătuiau pe fiecare cum s-ajungă mai repede în
raiul de dincolo de-a morții zare, plin de descărnate, dar apetisante
fecioare, altul încuraja un rit păgân de o sălbatică splendoare, la
altul Popa de la Roma era încă cel mai tare, altul găzduia o biserică
scientologică de o anumită orientare, la altul penticostalii,
adventiștii, mormonii și alte secte mai mult sau mai puțin legale își
făceau auzite corurile încântătoare, la altul evangheliștii,
calviniștii, luteraniștii protestau contra celorlalte secte după cum îl
ducea mintea pe orișicare, la altul preda un nea moise ateist din
născare și-n fine, ultimuL libertarian a angajat un new-agist pe post de
bahai didăscălesc oarecare. Însă un fundamentalist cam terorist – și zău
că n-aș vrea să insist -, considerând el că religiile adevărate nu
sunt nici măcar două, însă neavând suficiente resurse detonatoare
(fiindcă și astea sunt – deocamdată …- destul de rare), necesare ca
s-arunce-n aer toate celelalte școli particulare, în afara aceleia ce-i
satisfăcea credința mistuitoare, a vandalizat-o doar pe cea în care
iarna ninge, iar vara plouă. Și-au mai rămas nouă.
La nouă școli libertariene din cvartal
istoria se preda într-un hal fără de hal, astfel că la una Mihai Bravu
era un hero local, la alta un mercenar mondial, la alta un paranoic
total, la alta un aventurier valaho-vandal, la alta un oarecare
mishulică pe cal, la alta un protocronic luptător unional, la alta un
fustangiu fatal, la alta un ghiaur criminal, iar la ultima un sfânt
național, normal. Dar un elev f. trist, întrucât el fu convins de
profu-i ex-marxist, actualmente liber-schimbist, că Mihai Bravu e eminamente un
mare luptător pentru Christ, socoti că cel puțin școala în care se preda
calomnia că Mishu B. a fost un satanist futurist e un inutil moft.
Și-au mai rămas opt.
La opt școli libertariene dup-acilișa,
biologia se preda și nu prea, ca să nu zic că se preda ca drea’, astfel
că la unele omul se trăgea din maimutză și din celelalte trepte
scoborâtoare/ suitoare – după caz, naz și praz – din ea, iar la celelalte
Geneza sau alte Mituri Născătoare erau la baz, așa că abslolvenții
acestora aveau pe alumnii școlilor darwiniste un pic de necaz. Și cum
orișice mică supărare se poate transforma la un om cu falsă carte într-o
nevinovată ură de moarte, iar dacă mai vine și-un terorist zmecher și-i
șoptește habotnicului cum că de Rai va avea precis parte dacă va
răzbuna școala sa, unde Geneza ori Sharia erau fruncea, mai precis dând o
lecție de Adevăr și Dreptate cel puțin uneia dintre celelalte școli
blestemate, au mai rămas șapte.
La șapte școli libertariene postmodern
dotate elevii erau învățați cum să dea mai individualist din coate ca să
aibă în viața asta de toate, așadar să nu mai parieze pe milă,
compasiune, generozitate, dreptate și solidaritate nici o para, ci numai
și numai pe-a lor personală libertate, voila, înțelegând prin asta să-i împingi pe copiii altora – și pe copiii la minte, y compris
-, pe bătrâni, pe handicapați, pe inocenții și nevinovații mai puțin
dotați la o parte, cât mai departe de bucate, să minți și să furi
salvând aparențele pe cât se poate, întrucât pe-un singur Pământ și subt
un unic amărât Soare, care nu mai are hydrogen decât pentru f-o câteva
miliarde de zilișoare, resursele sunt f.rare, așa că când dreaq o să mai
apuci să te distrezi prin baruri, stațiuni și lupanare, dacă pollimea
n-ar avea viețile personale f. amare ori s-ar scârbi de crunta, dar
științifica exploatare, a…? Drept care un elev f. dotat și-nvățat deja
să se descurce pe piețele de pe aborigenul nat, alea mai bursuce, pe care
fostul stat a pus – cică – cruce, în loc ca treptele muncii umilitoare
de zi cu zi s-aștepte ca tot prostul să le urce, se gândi să shparlească
toate dotările școlii vecine, care și așa erau caduce, ei bine, din
moment ce aiasta nu era școala sa, n-așa?, și să-și deschidă liber și
nestanjenit de nimerea o afacere de-a noa’, comercializând către
prostime dotările dobândite mai acana, ca să nu zic sustrase… Și-au mai rămas șase.
Șase școli libertariene, văzând că nu
prea mai e loc de ros pe strasse, fiindcă părinților învățăceilor cam
începuse să le miroase și preferau să-și trimită odraslele în lumea mare
la baroase sau la babaroase, decât să-și bage singuri mortu-n case,
subt forma unor derbedei fără mamă, fără tată și fără alte maniere cât
de cât omenești sau măcar mumoase, au început – normal – să-și dea la
oase, încercând care pe care să se prindă în zmecherești chingi, astfel
că-n curând corpul didactic al uneia dintre școli nu mai avu buget nici
pentru opinci. Și-au mai rămas cinci.
Cinci patroni de libertariană școală
erau, cum ar veni, doi contra doi plus unu căruia, deși nu i se mai
scoală, mai face și pe nebunul, așa că situația devenind cam nasoală și
fiindcă oricum n-aveau cum să-și mai sape partenerul la Garda Financiară,
căci garda se dusese dracu odată cu Statu, au mai rămas patru.
Patru școli libertariene pe tot Natu se
băteau care să-l învețe carte pe Băiatu lu Patronatu ălălaltu, care încă
mai beneficia de-un rest de sponsorizări de la statu palmă barbă cot,
dar fiindcă patru fără unul cu mentalitate de la pașopt fac la rigoare
cât vrei, au mai rămas trei.
Trei Doamne și toți trei patroni
libertarieni d-ăia grei, fiind exclus să se-nțeleagă între ei și
necrezând în nici un fel de dumnezei, ci doar în lei parailei, respectiv ieurei, începură a se tăvăli rumânește prin noroi, fără să
mai țină cont de teoriile libertariene de soi, așa că într-o joi
rămaseră doi.
Două școli libertariene pentru elite –
într-un cvartal gol ca pielea unui batal tuns cu briciu – fuseră în
final silite s-apeleze la asitența umanitară a unui Mare Licuriciu,
care însă nu putu să le-ajute decât cu – scuzați expresia, asta e
situația – un kariciu, căci între timp se-apucase să colonizeze ditamai
Luna … Și-a mai rămas una.
Însă o școală, fie ea oricât de libertariană,
fără dreacii de copchii – care fugiseră toți de-aci, de spaima moroilor
kaki – e ca și cum n-ar fi, n-așa… ?